Uczniowie i rodzice
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | So | N |
---|---|---|---|---|---|---|
01
| ||||||
02
|
03
|
04
|
07
|
08
| ||
09
|
14
|
15
| ||||
21
|
22
| |||||
27
|
28
|
29
| ||||
W drugim semestrze dzieci z grupy przedszkolnej 0a nadal zapoznawały się z różnymi aspektami wielokulturowości w otaczającym nas świecie. Tym razem podczas zajęć odkryły, że ich ojczyzną jest nie tylko Ołbin, ale i Wrocław, Dolny Śląsk, Polska czy Europa, ze swoim bogatym i wyjątkowym życiem historycznym, kulturowym, turystycznym i społecznym. To prawdziwy kalejdoskop losów, tradycji i zwyczajów.
W tych odkryciach dzieciom pomagały m.in. mapy, albumy, książki i bohater filmu – piesek Vippo, z którym udały się w medialną podróż do Londynu, Szkocji, Aten i Wiednia. Wielokulturowość odzwierciedla się również w sztuce. Dzieci z oddziału przedszkolnego zapoznały się z wybranymi, ciekawszymi i słynniejszymi budowlami na świecie. Prawdziwie zachwyciły się wyglądem polskiego, krzywego domku w Sopocie, koszykowego biurowca Basket Building w USA i ozdobionego wielkimi jajkami Teatru – Muzeum Salvadora Dali w Hiszpanii. Nabrały apetytu i same zaczęły projektować. Część z nich zaprojektowała budynek, część wnętrze domu, a część ogród wypoczynkowy. Kontakt z książką E. Beaumont i M. R. Guilloret pt. "Dzieci świata" uprzytomnił natomiast naszym przedszkolakom, że jest kilka ludzkich ras i jak różnie wygląda życie dzieci z rozmaitych krajów na różnych kontynentach. Zamarzyły się im nawet prawdziwe podróże po świecie, by móc samemu doświadczyć tej różnorodności. Poznały też różne stroje ludowe ( w tym podczas oglądania wystawy prac przygotowanych przez uczniów z klas młodszych naszej szkoły ), kolorowały wybrane przez siebie. Wiedzą, że są częścią tej niezwykłej całości i cieszą się tym, co im dostępne na co dzień, w tym też słuchaniem bajek, opowiadań i innych tekstów zagranicznych autorów.