Uczniowie i rodzice
Od 2004 roku w SP 107 funkcjonuje Szkolny Program Wspieranie Uzdolnień i Zdolności. Certyfikat Szkoły Wspierającej Uzdolnienia otrzymany w 2005 roku potwierdził wysoką jakość pracy szkoły i licznych działań dotyczących wspierania uzdolnień. Kapituła Dolnośląskiej Rady Wspierania Uzdolnień jeszcze dwukrotnie: w 2008 i 2012 roku podejmowała decyzję – poprzedzoną wizytą Komisji Monitorującej – o przedłużeniu naszej szkole Certyfikatu. Ten dokument ma dla społeczności szkolnej szczególne znaczenie, ponieważ potwierdza efekty systemowych, wspólnych działań podejmowanych od wielu lat w naszej szkole.
Zakładamy, że każde dziecko jest zdolne, a głównym zadaniem nauczycieli jest odkrywanie predyspozycji i motywowanie do działań wszystkich dzieci. Za sukces uznajemy każdą aktywność ucznia, naszym nadrzędnym celem jest stwarzanie okazji do odnoszenia przez naszych podopiecznych nawet drobnych osiągnięć. W takim rozumieniu, każde dziecko poddawane jest przemyślanym zabiegom pedagogicznym, zmierzającym do rozpoznania, pobudzania i rozwijania zdolności. Staramy się, aby były dopasowane do specyficznych możliwości i potrzeb każdego ucznia.
Celem głównym Szkolnego Programu Wspierania Uzdolnień i Zdolności jest: rozpoznawanie, rozbudzanie, rozwijanie zdolności oraz uzdolnień uczniów.
Aby właściwie zrealizować zawarte w programie cele, prowadzimy obserwacje pedagogiczne. Wśród uczniów, rodziców i nauczycieli przeprowadzamy ankiety oraz diagnozy. Uczestniczymy w różnych działaniach rozwijających zdolności i uzdolnienia, prowadzimy ciekawe zajęcia edukacyjne, wspieramy działania samorządowe uczniów, współpracujemy z instytucjami, zachęcamy uczniów do udziału w projektach szkolnych, międzyszkolnych, ogólnopolskich oraz w konkursach na różnych szczeblach. Nasi uczniowie odnoszą wiele sukcesów.
Zachęcamy państwa do zapoznania się z dodatkowymi informacjami m.in. na temat stylów uczenia się, dominującej półkuli oraz typów wielorakiej inteligencji według Howarda Gardnera, czyli do identyfikacji uzdolnień; szczególnych osiągnięć dziecka.
Zespół Wspierania Uzdolnień i Zdolności
- Narzędzia identyfikacji uzdolnień
- Najważniejsze osiągnięcia
- Konkursy
- Projekty
- Literatura
- Akty prawne
Najważniejsze osiągnięcia
Najważniejsze osiągnięcia:
Stypendium Prezydenta Miasta Wrocławia
l.p. | Nazwisko i imię | klasa | Rok | osiągnięcia |
1. | Romek Natalia | VI b | 2012/2013 | Za całokształt osiągnięć w kl. VI |
1. | Kalinowska Karolina | VI c | 2013/ 2014 | Za całokształt osiągnięć w kl. VI |
2. | Paulina Pilat | VI c | 2013/2014 | Za całokształt osiągnięć w kl. VI |
3. | Sikorska Zuzanna | VI b | 2014/2015 | Za całokształt osiągnięć w kl. VI |
4. | Buraczewski Antoni | IV a | 2014/2015 | Za osiągnięcia matematyczne w kl. I-III |
5. | Minowska Izabela | VI b | 2015/2016 | Za całokształt osiągnięć w kl. VI |
6. | Walada Wiktoria | VI b | 2016/2017 | Za osiągnięcia w kl. V |
7. | Poźniak Oliwia | VI b | 2016/2017 | Za osiągnięcia w kl. V |
Laureaci i finaliści zDolnego Ślązaczka
Tytuł laureata daje uprawnienia do zwolnienia z sprawdzianu klasy szóstej Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej i otrzymania najwyższego wyniku.
l. p. | Nazwisko i imię | klasa |
Rok szkolny |
osiągnięcie | Nauczyciele uczący |
1. | Kalinowska Karolina | VI c | 2012/2013 | laureat |
Język polski- Joanna Kondracka Matematyka- Alina Krzykawiak |
2. | Pilat Paulina | VI c | 2012/2013 | finalista |
Język polski- Joanna Kondracka Matematyka- Alina Krzykawiak |
3. | Sikorska Zuzanna | VI b | 2013/2014 | laureat |
Język polski – Agata Wodzińska Matematyka- Sławomir Kosiński |
4. | Minowska Izabela | VI b | 2014/2015 |
laureat z języka polskiego i matematyki |
Język polski – Dorota Bugajska Matematyka- Sławomir Kosiński |
5. |
Buraczewski Antoni |
V a | 2015/2016 |
finalista- język polski laureat z matematyki
|
Język polski – Joanna Kondracka Matematyka- Sylwia Szczęsna- Cichoń |
6. |
Buraczewski Antoni |
VI a | 2016/2017 | Laureat z matematyki | Matematyki- Alina Krzykawiak |
Tytuł Prymusa Szkoły-otrzymuje najlepszy uczeń Roku Szkolnego z najwyższą średnią ocen, wzorowym zachowaniem oraz szczególnymi osiągnięciami i zostaje wybrany przez Radę Pedagogiczną.
l.p. | Nazwisko i imię | Rok szkolny | klasa |
1. | Romek Natalia | 2011/2012 | VI b |
2. | Kalinowska Karolina | 2012/2013 | VI c |
3. | Sikorska Zuzanna | 2013/2014 | VI b |
4. | Minowska Izabela | 2014/2015 | VI b |
5. | Buraczewski Antoni | 2015/2016 | V a |
Konkursy
KONKURSY:
AUTORSKIE MIĘDZYSZKOLNE KONKURSY ORGANIZOWANE PRZEZ SZKOŁĘ:
L.P. |
TYTUŁ KONKURSU
|
RODZAJ KONKURSU | KLASY | TERMIN |
1. | MECZE MATEMATYCZNE DLA KLAS V | MATEMATYCZNY | V | MAJ |
2. | ZAKŁADKA EKOLOGICZNA | EKOLOGICZNO-PLASTYCZNY | I-III | XI |
3. | CHRISTMAS COLLAGE |
JĘZYKOWO-PLASTYCZNY
|
I-III | XII |
4. | POŻERACZE KSIĄZEK |
CZYTELNICZY
|
IV-VI | V |
KONKURSY KLAS I-III
L.P. | TYTUŁ KONKURSU | RANGA | KLASY |
TERMIN
|
1. |
SZKOLNY KONKURS MATEMATYCZNY
|
SZKOLNY | II-III | MARZEC |
2. | MIEJSKI KONKURS ORTOGRAFICZNY | POWIATOWY | III |
MARZEC
|
3. | SZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY | SZKOLNY |
III II |
STYCZEŃ MARZEC |
4. | MIĘDZYSZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY | POWIATOWY | III | MARZEC |
5. | SZKOLNY KONKURS RECYTATORSKI Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO | SZKOLNY | II-III | GRUDZIEŃ |
6. | WROCŁAWSKIE KRASNALE |
SZKOLNY MIĘDZYSZKOLNY |
III III |
STYCZEŃ MARZEC |
7. | MASTERCHEF JUNIOR | SZKOLNY | I-III |
MARZEC
|
8. | TURNIEJ WIEDZY O POLSCE | SZKOLNY | I-III |
MAJ
|
9. | KONKURS PLASTYCZNY- BOHATER NASZYCH LEKTUR | SZKOLNY | I-III | CO 2 MIESIĄCE |
10. |
KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA
|
MIĘDZYSZKOLNY | I-III | MARZEC |
Realizujemy konkursy okazjonalne według zainteresowań uczniów.
KONKURSY KLAS IV-VI
L.P. | TYTUŁ KONKURSU | RANGA- ORGANIZATOR | KLASY |
TERMINY
|
1. |
zDolny Ślązaczek - INTERDYSCYPLINARNY- JĘZYK POLSKI I MATEMATYKA, JĘZYK ANGIELSKI |
DOLNOŚLĄSKI - pod patronatem Dolnośląskiego Kuratora Oświaty -/ tytuł laureata- zwolnienie ze sprawdzianu kl. VI –OKE/
DODN |
V-VI |
I ETAP SZKOLNY PAŹDZIERNIK II etap LISTOPAD III etap STYCZEŃ LUTY |
2. |
ASY Z 6-KLASY - Interdyscyplinarny, język polski, język angielski, matematyka, przyroda |
MIĘDZYSZKOLNY- G-37 /2 przedmioty do wyboru/ |
VI |
STYCZEŃ |
3. | SZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY | SZKOLNY | IV-VI |
LUTY
|
4. |
MIĘDZYSZKOLNY KONKURS ORTOGRAFICZNY
|
POWIATOWY SP113 |
IV-VI | MARZEC |
5. | SZKOLNY KONKURS RECYTACJI I POEZJI ŚPIEWANEJ | SZKOLNY | IV-VI | LUTY |
6. |
MIĘDZYSZKOLNY KONKURS POEZJI I POEZJI ŚPIEWANEJ
|
POWIATOWY SP 1 |
IV-VI | MARZEC |
7. | SZKOLNY KONKURS MITOLOGICZNY | SZKOLNY | V |
LUTY
|
8. | MIĘDZYSZKOLNY KONKURS MITOLOGICZNY |
POWIATOWY SP 67 W ZSP 13 |
IV-VI |
MARZEC
|
9. | KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA |
MIEDZYSZKOLNY SP 82 |
IV-VI |
MARZEC
|
10. | KONKURS OJCZYZNY POLSZCZYZNY |
OGÓLNOPOLSKI
|
V-VI |
KWIECIEŃ/ MAJ |
11. | ENGLISH MASTER |
OGÓLNOPOLSKI Akademia Języka w Oświęcimiu |
IV-VI |
STYCZEŃ
|
12. | OLIMPIADA WIEDZY ARCHIMEDES LINGUA -PLUS |
OGÓLNOPOLSKI SPÓLKA ARCHIMEDES POZNAŃ
|
IV-VI |
PAŹDZIERNIK |
13. | THE BEST OF ENGLISH |
WROCŁAWSKI GIMNAZJUM JĘZYKOWE- PARNAS |
VI | LUTY |
14. | KONKURS WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH |
OGÓLNOPOLSKI SP 2 W LUBLINIE |
IV-VI | IX-IV |
15. | SZKOLNY KONKURS WOKALNO-RECYTATORSKI W JEZYKU ANGIELSKIM |
SZKOLNY
|
IV-VI |
XI
|
16. | DOLNOŚLĄSKI MARATON MATEMATYCZNY |
DOLNOŚLĄSKI FUNDACJA WROCŁAWSKICH MATEMATYKÓW INSTYTUT MATEMATYCZNY
|
V-VI | WRZESIEN |
17. | WROCŁAWSKIE MATEMATYCZNE MARSZE NA ORIENTACJE |
POWIATOWY FUNDACJA WROCŁAWSKICH MATEMATYKÓW INSTYTUT MATEMATYCZNY |
IV-VI |
PAŹDZIERNIK
|
18. | KONKURS MATEMATYCZNY KOMA |
POWIATOWY FUNDACJA WROCŁAWSKICH MATEMATYKÓW INSTYTUT MATEMATYCZNY |
V-VI |
LISTOPAD finał GRUDZIEŃ |
19. | WROCŁAWSKI TURNIEJ MŁODYCH MATEMATYKÓW |
POWIATOWY FUNDACJA WROCŁAWSKICH MATEMATYKÓW INSTYTUT MATEMATYCZNY |
IV-VI |
MARZEC Finał
MAJ |
20. |
MIĘDZYNARODOWY - KANGUR MATEMATYCZNY |
MIĘDZYNARODOWY Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych, zwane dalej TUWiNM,
|
IV-VI |
MARZEC |
21. | ALFIK MATEMATYCZNY |
OGÓLNOPOLSKI -ŁOWCY TALENTÓW- JERSZ |
I-VI |
LISTOPAD
|
22. | OGÓLNOPOLSKI KONKURS PRZYRODNICZY - ŚWIETLIK |
OGÓLNOPOLSKI Fundacja Akademia Młodych Odkrywców |
IV-VI | MARZEC |
23. | KONKURS PRZYRODNICZY- SUPERSOWA |
POWIATOWY WCDN |
IV-VI |
KWIECIEŃ
|
24. | KONKURS WIEDZY O WROCŁAWIU |
POWIATOWY WCDN |
IV-VI |
MAJ
|
25. |
RAJD WROCLAWSKIE SPACERY KRAJOZNAWCZE
|
POWIATOWY WCDN |
IV-VI | KWIECIEŃ |
26. | KONKURSY PLASTYCZNE |
MIĘDZYSZKOLNE
|
I-VI |
CAŁY ROK
|
27. | KONKURSY MUZYCZNE | MIĘDZYSZKOLNE | IV-VI |
CAŁY ROK
|
28. |
KONKURSY SPORTOWE
|
MIĘDZYSZKOLNE według kalendarza SZS |
IV-VI | CAŁY ROK |
29. | KONKURSY KOMPUTEROWE | MIĘDZYSZKOLNE | I-VI | CAŁY ROK |
Dodatkowo realizujemy różne konkursy tematyczne, np. literackie i inne zgodnie z zainteresowaniami uczniów. Świetlica szkolna organizuje cały szereg tematycznych międzyszkolnych konkursów świetlicowych według kalendarza imprez świetlicowych. Oddział zerowy realizuje konkursy przeznaczone dla swojej grupy wiekowej.
Projekty
Projekty szkolne:
l.p. | Tytuł projektu | Rodzaj projektu | zasięg | Rok szkolny | Czas trwania |
1. | Czym chata bogata, tym rada. |
projekt edukacyjny o polskiej prezydencji w UE"
|
ogólnoszkolny |
2011/2012 |
I semestr |
2. | UEFA-EURO | sportowy | IV-VI | 2012 |
II semestr
|
3. |
Zielono nam |
ekologiczny | ogólnoszkolny |
2012/2013 2013/2014 2014/2015 |
całoroczny |
4. | Indywidualizacja nauczania w klasach I-III |
Projekt unijny-Rozwijający uzdolnienia oraz dla uczniów o specyficznych potrzebach edukacyjnych. |
I-III |
2013/2013 |
3 semestry |
5. | Trzymaj się prosto- dbaj o zdrowie |
Profilaktyczny- Promocja zdrowia |
ogólnoszkolny I-VI |
2014/2015 co roku |
IX-X
|
6. |
Wrota czasu |
Projekt edukacyjny na temat rożnych aspektów czasu w kulturze i otaczającej nas rzeczywistości. |
IV-VI |
2013/2014
|
semestr |
7. |
Moda na dobre maniery |
Edukacyjno-wychowawczy
|
Kl. I-III |
2014/2015 |
Cały rok
|
8. |
Cały Wrocław czyta |
wrocławski -propagujący czytelnictwo |
Ogólnoszkolny
Kl. I-VI |
całoroczny |
Co roku od 13 lat
|
9. |
Czas mija w nas |
Przygotowanie do 50 –lecia szkoły- przygotowanie kalendarzy jubileuszowych /autorski/ |
Klasowy V b /VI b |
2013/2014 2014/2015 |
2 semestry |
10. | E-twinning |
Międzynarodowy Polska- Niemcy Polska- Grecja
|
Wybrani uczniowie klas IV i V | 2014/2015 | całoroczny |
11. | Święto Odzyskania Niepodległości |
Turniej patriotyczny - edukacyjny |
Klasy IV-VI |
2012/2013 2013/2014 2014/2015
|
Okazjonalny
X/XI |
12. | Obchody 3 –maja |
Turniej literacko-historyczny - edukacyjny |
Kl. IV-VI |
2015/2016 |
okazjonalny IV/V |
13. |
Dzień Patrona |
Obchody Dnia Patrona- edukacyjny |
Kl. IV-VI |
Co roku |
Okazjonalny - VI |
14. |
Szkoła Równego Traktowania |
Równe traktowanie ludzi- przeciwdziałanie dyskryminacji- wychowawczy |
Kl. IV-VI |
2015/2016 |
Od X do V |
15. |
Uczeń odbiorcą i twórcą kultury-Wrocław Europejską Stolicą Kultury 2016
|
Edukacyjno-wychowawczy |
ogólnoszkolny
|
2015/2016 |
X –V |
16. | Mediacje rówieśnicze- zarządzanie konfliktem |
wychowawczy |
Kl. IV-VI
Kl. I-III |
2014/2015
2015/2016 |
całoroczny |
17. | Profilaktyczne- promocja zdrowia |
Edukacyjno- wychowawczy
|
Kl. I-VI | 2014/2016 | całoroczne |
18. |
Szkoła otwarta na wielokulturowość
|
Edukacyjno-wychowawczy |
ogólnoszkolny |
2015/2016 2016/2017 |
II semestr I semestr
|
19. |
Stworzyć czytelnika
|
Propagujący czytelnictwo |
ogólnoszkolny |
2016/2017 |
II semestr |
20. | Bezpieczny sieciak |
Edukacyjno-wychowawczy
|
ogólnoszkolny |
2016/2017 |
II semestr |
Literatura
LISTA POZYCJI KSIĄŻKOWYCH DOTYCZĄCYCH WSPIERANIA UZDOLNIEŃ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W ZASOBACH BIBLIOTEKI SZKOLNEJ.
Pozycje dotyczące tematyki uzdolnień.
1.Birkenbihl V. F.: „Nowe!” Siano w głowie? Instrukcja obsługi mózgu, czyli jak z właściciela mózgu stać się jego użytkownikiem. Katowice 2003
2.Eby j.W., Smutny J. F.: Jak kształcić uzdolnienie dzieci i młodzieży. Warszawa 1998
3.Gondzik E.: Kariery szkolne uczniów zdolnych. Warszawa 1976
4.Lewowicki T. : Kształcenie uczniów zdolnych. Warszawa 1980
5.Nakoneczna D. : Kształcenie wielostronne stymulujące rozwój uzdolnień. Warszawa 1980
6.Szewczuk W. : Trudności myślenia i rozwijanie zdolności uczniów. Warszawa 1980
Pozycje dotyczące samokształcenia dla uczniów i nauczycieli.
1.Birkenbihl V. F.: Nowe ! Siano w głowie. Katowice 2003
2.Bowkett S.: Wyobraź sobie że,....Ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie. Warszawa 2000
3.Brześkiewicz Z. W.: Superpamięć. Jak uczyć się trzy razy szybciej. Warszawa 2002
4.Brześkiewicz Z. W.: Supersłuchanie. Jak słuchać i być słuchanym. Warszawa 1998
5.Buzan T.: Podręcznik szybkiego czytania. Łódź 2003
6.Fisher R. : Uczymy, jak się uczuć. Warszawa 1999
7.Fisher R. : Uczymy, jak myśleć. Warszawa 1999
8.Garczyński S. : Jak zapamiętać. Warszawa 1981
9.Garczyński S. : Sztuka pamiętania. Warszawa 1963
10.Hamer H. : Nowoczesne uczenie się albo ściąga z metodyki pracy umysłowej. Warszawa 1999
11.Niwiński T. : Ty to masz i rozwijaj. Łódź 1995
12.Osmelak J. : Jak się uczyć samodzielnie. Warszawa 1984
13.Pietrasiński Z.: Myślenie twórcze. Warszawa 1969
14.Pietrasiński Z.: Sztuka uczenia się. Warszawa 1975
15.Półturzycki J. : Wdrażanie do samokształcenia. Warszawa 1983
16.Pszczołowski T. : Klucze do celu. Warszawa 1967
17.Pszczołowski T. : Umiejętność przekonywania i dyskusji. Warszawa 1963
18.Putkiewicz Z. : Pomagajmy uczniom myśleć. Warszawa 1964
19.Rudniański J. : Jak się uczyć. Warszawa 1972
20.Smith A. : Przyspieszone uczenie się w klasie. Katowice 1997
21.Turkington C. : Doskonalenie Pamięci. Warszawa 2003
22.Westos D. Ch. : Co dzień mądrzejsze. 365 gier i zabaw kształtujących charakter, wrażliwość i inteligencję emocjonalną dziecka. Warszawa 1998
23.Włodarski Z. : Co i dlaczego pamiętamy. Warszawa 1969
24.Włodarski Z. : Czym jest pamięć. Warszawa 1967
Nowe pozycje literackie dostępne w bibliotece szkolnej:
- Zabawy rozwijające inteligencję- Rosemarie Portman
- Jak wydobyć geniusza ze swojego dziecka- Adams Ken
- Nowa psychologia sukcesu- Dweck Carol
- Jak wszechstronnie rozwinąć zdolności dziecka - Bradwey Lauren
- Pamięć na zawołanie- Buzan Tony
- Psyche i edukacja. Emocje, wyobraźnia i nieświadomość w uczeniu się i nauczaniu.- Neville Bernie.
- Rewolucja w uczeniu- Dryden Gordon, Vos Jeanette
- Rozpoznawanie i stymulowanie cech inteligencji oraz myślenia twórczego w domu i w szkole- Bieluga Krystyna
- Techniki samorozwoju, czyli jak lepiej zapamiętywać i uczyć szybciej – Minge Krzysztof, Minge Natalia
- Trening intelektu. Wyćwicz pamięć, koncentrację i kreatywność w 31 dni. Wydanie II rozszerzone- Paulina Mechło, Jolanta Grzelka
- Trening mentalny. Gry i zabawy dla dzieci- Pana Johana
- Wszystkie dzieci są zdolne. Jak marnujemy wrodzone talenty- Hunter Gerard, Hauser Uli
- Rosnę radośnie- zasady udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach oraz oddziałach przedszkolnych- Naprawa Renata, Tanajewska Alicja, Mach Cecylia
- Zabawy i ćwiczenia na cały rok. Propozycje do pracy z dziećmi młodszymi o specjalnych potrzebach edukacyjnych- Katarzyna Krajewska, Anna Franczyk
- 12 zasad skutecznej edukacji, czyli jak nauczyć żeby uczyć-Przemysław Bąbel, Marzena Wisniak
- Motywowanie uczniów do nauki- Brophy J.
- Dziecko rysuje, rzeźbi: jak wspomagać rozwój dzieci i młodzieży-Sienkiewicz- Wilowska, Anastazja Julia
- Edukacja małego dziecka. Tom 6 Wybrane obszary aktywności – Wąsiński Arkadiusz, Szuścik Urszula, Ogrodzka – Mazur Ewa
- Pedagogika wczesnej edukacji, dyskursy, problemy, otwarcia – red. nauk. Dorota Klus- Stańska
- Rozwój dziecka a metody nauczania czytania i pisania- Jurek Anna
Akty prawne
Akty prawne:
Ustawy
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2005 r. Nr 164, poz. 1365 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz.191)
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.)
Rozporządzenia
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego (Dz.U. z 2012 r. Nr 98, poz. 1538)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. z 2001 r. nr 61, poz. 624 z późniejszymi zmianami)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 grudnia 2001 r. w sprawie warunków i trybu udzielania zezwoleń na indywidualny program lub tok nauki oraz organizacji indywidualnego programu lub toku nauki (Dz.U. z 2002 r. nr 3, poz. 28)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 29 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji oraz sposobu przeprowadzania konkursów, turniejów i olimpiad (Dz.U. z 2002 r. nr 13, poz. 125)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. z 2012 r. poz. 204)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011 r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. z 2011 r. nr 109, poz. 631)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2005 r. w sprawie stypendiów Prezesa Rady Ministrów, ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania oraz ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego (Dz.U. z 2005 r. nr 106, poz. 890)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 10 czerwca 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych (Dz.U. 2015 poz. 843)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. 2014 poz. 803)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach szkołach i placówkach (Dz. U. z 2013 r., poz. 532)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych ( Dz. U. z 2013 r., poz. 199)